Osnovne studije – Ekonomija i poslovanje

Navedeni studijski programi obuhvatiće naučnu oblast u ekonomiji, prvog ciklusa akademskih studija i biće u trajanju od četiri godine (240 ECTS). Student koji odbrani diplomski rad poslije položenih svih nastavnih predmeta predviđenih nastavnim planom i programom za osam semestara dobija uvjerenje o završenom studijskom programu sa 240 ECTS bodova, i to diplomirani ekonomista, sa naznačenim modulom – 240 ECTS.

Ekonomija

Osnovne studije poslovne ekonomije su program koji se obično sastoji od četiri godine i priprema studente za širok spektar karijera u različitim oblastima poslovanja. Tokom studija, studenti se upoznaju sa osnovnim principima poslovanja, uključujući računovodstvo, finansije, marketing, menadžment, organizaciono ponašanje i poslovno pravo. Ovaj program takođe može uključivati predmete kao što su statistika, ekonomija, informacione tehnologije i druge srodne oblasti.

Nakon završetka ovog programa, studenti mogu birati različite karijere u privatnom i javnom sektoru. Mogu raditi u bankarstvu, osiguranju, konsaltingu, marketingu, prodaji, upravljanju ljudskim resursima i drugim oblastima poslovanja.

Turizam i hotelijerstvo

Diplomirani ekonomista turizma i hotelijerstva je stručnjak sa znanjem o ekonomskim aspektima turističke industrije i poslovanja u hotelijerstvu. Njihova oblast ekspertize obuhvata razumevanje turističkog tržišta, upravljanje hotelima i ugostiteljskim objektima, finansijsko planiranje, marketing i razvoj turističkih destinacija.Mogu se baviti planiranjem turističkih događaja, promocijom turističkih usluga ili analizom tržišta i konkurencije. Njihova ekonomska ekspertiza omogućava im da donose informisane odluke u upravljanju poslovnim operacijama, marketingu i finansijskom planiranju u okviru turističke i hotelijerske industrije.

Računovodstvo i revizija

Diplomirani ekonomista računovodstva i revizije je stručnjak sa dubokim znanjem o finansijskom računovodstvu, upravljanju finansijama i reviziji poslovnih knjiga. Njihova uloga obuhvata praćenje finansijskih transakcija, pripremu finansijskih izveštaja, analizu poslovnih performansi i pružanje relevantnih informacija za donošenje odluka.Mogu se baviti finansijskim konsaltingom, analizom poslovnih performansi ili pružati usluge revizije kako bi osigurali da finansijski izveštaji budu tačni i u skladu sa zakonodavstvom. Njihovo znanje o finansijama i računovodstvu omogućava im da doprinesu efikasnom upravljanju finansijskim resursima organizacija i osiguraju transparentnost u poslovnim operacijama.

Finansije, bankarstvo i osiguranje

Diplomirani ekonomista za finansije, bankarstvo i osiguranje je stručnjak sa ekspertizom u oblasti upravljanja finansijskim resursima, bankarskim operacijama i osiguranju. Njihova uloga obuhvata analizu tržišta, upravljanje investicijama, pružanje finansijskih saveta i planiranje budžeta.Bave se upravljanjem rizicima, planiranjem penzionih fondova ili pružanjem konsultantskih usluga za pojedince i kompanije u vezi sa finansijskim odlukama. Njihova stručnost u oblasti finansija, bankarstva i osiguranja omogućava im da igraju ključnu ulogu u podržavanju organizacija i pojedinaca u upravljanju finansijskim aspektima i ostvarivanju ciljeva.

Menadžment

Modul menadžment obuhvata ključne principe i alate za upravljanje organizacijama i projektima. Fokusira se na razvoj vještina planiranja, organizacije, vođenja i kontrole kako bi se efikasno postigli poslovni ciljevi. Uključuje teme poput strateškog menadžmenta, donošenja odluka, liderstva, upravljanja timovima i resursima, te primjenu savremenih tehnika za unapređenje produktivnosti i efikasnosti u različitim poslovnim okruženjima. Kroz teorijske i praktične pristupe, modul priprema studente za uspiješno rukovođenje i rješavanje izazova u dinamičnom poslovnom svijetu.

Menadžment gastronomije i restoraterstva

Modul menadžment gastronomije i restoraterstva pruža uvid u specifične aspekte vođenja ugostiteljskih objekata, s fokusom na restorane i gastronomske biznise. Obuhvata teme poput organizacije rada u kuhinji i restoranu, menadžmenta ljudskih resursa, nabavke i upravljanja zalihama, kreiranja menija, standarda kvaliteta usluge i hrane, kao i finansijskog poslovanja. Takođe se bavi trendovima u gastronomiji, inovacijama u pripremi i prezentaciji hrane, te tehnikama unapređenja korisničkog iskustva, sa ciljem uspiješnog vođenja ugostiteljskih objekata u konkurentnom tržištu.

Menadžment za međunarodno poslovanje i diplomatiju

Modul menadžment za međunarodno poslovanje i diplomatiju fokusira se na vještine i znanja potrebna za uspiješno vođenje poslovnih aktivnosti na globalnom nivou, kao i na razumijevanje diplomatskih vještina u međunarodnim odnosima. Obuhvata teme kao što su međunarodni menadžment, globalne strategije, pregovaranje, ekonomska diplomatija, interkulturalna komunikacija i upravljanje političkim rizicima. Kroz analizu međunarodnih tržišta, trgovinskih sporazuma i globalnih trendova, ovaj modul priprema studente za rad u multinacionalnim kompanijama, diplomatskim misijama i organizacijama koje posluju u složenom međunarodnom okruženju.

Menadžment malih i srednjih preduzeća

Modul menadžment malih i srednjih preduzeća pruža temeljna znanja i praktične vještine za vođenje i razvoj MSP sektora. Obuhvata teme poput osnivanja preduzeća, poslovnog planiranja, upravljanja resursima, marketinga, finansijskog menadžmenta, inovacija i preduzetništva. Poseban fokus je na izazovima sa kojima se mala i srednja preduzeća suočavaju, kao što su ograničeni resursi, konkurencija i prilagođavanje promjenama na tržištu. Modul priprema studente za uspiješno upravljanje rastom preduzeća i donošenje strateških odluka koje osiguravaju dugoročnu održivost i profitabilnost.

Menadžment u zdravstvu

Modul menadžment u zdravstvu pruža osnovna znanja i vještine za efikasno upravljanje zdravstvenim institucijama i uslugama. Obuhvata teme poput organizacije zdravstvenih sistema, upravljanja kvalitetom zdravstvene zaštite, planiranja i evaluacije zdravstvenih programa, finansijskog menadžmenta u zdravstvu, ljudskih resursa i strategija za poboljšanje pacijentove njege. Fokus je na rješavanju specifičnih izazova u sektoru zdravstva, kao što su regulative, etičke dileme, i koordinacija između različitih nivoa zdravstvenog sistema, s ciljem unapređenja efikasnosti i kvaliteta zdravstvenih usluga.